Tijdens de coronacrisis kwam de uitvoering van de RRE-subsidie bij sommige gemeentes in de knel. Pas is de RRE-regeling (weer) verlengd tot en met eind december 2021. Dat geeft lucht voor veel gemeenten. Toch is het einde van het jaar dichterbij dan je denkt.
En als je aanspraak hebt gemaakt op de RREW-subsidie, heb je ook bericht gehad. Hoe ga je dit goed inzetten, zodat je daar voor langere tijd gebruik van kunt maken?
Je inwoners bereiken met je restant RRE of RREW
Onlangs heeft het Regionaal Energieloket een webinar georganiseerd over wat je kunt doen met het restant van je subsidie.
Hoewel het ‘tijdens corona’ moeilijker is, is het niet onmogelijk geworden om inwoners te bereiken. Zorg ervoor dat je communicatie voor langere tijd inzet, zodat deze herkenbaar wordt. Denk hierbij aan een bewustwordingscampagne over bijvoorbeeld energie besparen.

Dit hebben we ook gedaan voor de fuserende gemeenten Langedijk en Heerhugowaard. Klik hier om onze aanpak voor de gemeenten Langedijk en Heerhugowaard te bekijken.
Wat je ook doet, maak het meetbaar!
Als gemeente heb je vaak al behoorlijk wat informatie over leefstijlen(onderzoeken) van inwoners. Het kan toch lastig zijn om deze gegevens te vertalen in een concrete strategie. Je wilt vaak verschillende doelgroepen bereiken, die allemaal een andere motivatie hebben.
Wij helpen je graag om deze vertaalslag te maken en daarmee rust aan te brengen in je communicatielijn. Hoe zou het zijn, als je voortaan precies weet welke doelgroep je wilt bereiken en hoe je dit gaat doen? Dat geeft meer consistentie in al je communicatie. En maakt het bereiken van je inwoners meteen een stuk makkelijker (en succesvoller!).
Een RRE/RREW campagne gaat verder dan een mooie folder
Steek je zelf veel tijd in het maken van een folder voor je inwoners? Zorg dan ook dat je jouw actie meetbaar maakt. Het is erg jammer als je niet weet wat je communicatie gedaan heeft. Of als je zelf vergeet aan opvolging te doen. Daarmee verlies je tijd en geld.
Bovendien heb je helemaal geen waardevolle informatie om verder mee aan de slag te gaan.
We zien vaker dat er binnen gemeenten losse acties worden opgezet, die vaak veel tijd kosten, maar minimaal effect hebben. Wij kunnen je helpen om inwoners succesvoller te bereiken met een communicatiecampagne rond duurzaamheid.
Hiermee:
Bereik je die verschillende doelgroepen
Heb je aantrekkelijke visuals die je langere tijd kunt gebruiken
Is jouw campagne eindelijk opvallend en herkenbaar!