Bewustwording bij je doelgroep
Van de automatische piloot af
Van de automatische piloot af
Maximaal 5% van wat we doen, doen we bewust. We denken over iets na, we wikken en wegen en nemen een besluit. De overige 95% gaat onbewust en automatisch en wordt gestuurd door gewoonten, impulsen en emoties. Over het algemeen gaat dat goed: we kleden ons aan, doen de deur op slot als we van huis gaan en rijden auto. Maar, het kan ook desastreuze gevolgen hebben. Dat zie je bij klimaatverandering. Dit gebeurt juist omdat miljarden mensen hun dagelijkse routine uitvoeren.
Een dagelijkse routine met de verkeerde gewoonten kan grote gevolgen hebben. De verwarming aanzetten als we het koud hebben in plaats van een trui aan doen, de auto pakken voor een boodschap in plaats van de fiets, iedere dag een stukje vlees op ons bord. Wil je deze gewoonten veranderen? Dan begint het bij bewustwording.
Wil jij jouw doelgroep bewust maken van jouw duurzame boodschap? Of wil je het gedrag veranderen? Wij helpen je om bewustwording te creëren bij jouw doelgroep.
Wij doen wat nodig is om jouw missie te volbrengen. We zijn een allround communicatiebureau en doen (bijna) alles. Van tekst en beeld tot complete campagnes en van strategiebepaling tot projectbegeleiding. We zorgen altijd voor een integrale aanpak en werken graag samen. We ontzorgen je 100%, maar jij blijft de initiatiefnemer; wij de helpende hand.
We stellen veel vragen, vanuit betrokkenheid, nieuwsgierigheid en omdat we niks vanzelfsprekend vinden. We verdiepen ons in je doelgroep, zodat we met succes de dialoog kunnen aangaan. We zijn kritisch, geven je (ongevraagd) advies en zijn eerlijk over de haalbaarheid van je doelstellingen.
Heb je behoefte aan ondersteuning om jouw duurzaamheidscommunicatie effectiever te maken en wil je jouw doelgroep bewuster maken? En merk je dat er erg veel te communiceren is over thema’s als energie, groen & water, recycling en mobiliteit, maar dat er weinig capaciteit is in je organisatie? Ons Communicatietraining Groene Oogst biedt hier een oplossing voor. Samen met je collega’s van duurzaamheid leren we jullie hoe je zelf een communicatiestrategie kunt maken, maken we samen een goede planning en nemen we je mee in jullie doelgroepen en hoe je die het beste aanspreekt. Op die manier leren we jullie zelf aan de knoppen te draaien als het gaat om communicatie.