Categories: Blog

Dit communicatiebureau maakt van duurzaamheid de norm!



Niet alleen nadenken over duurzaamheid, vooral ook doen.



Communicatiebureau van duurzaamheid?Code C!

Wij maken duurzaamheid de norm! Al meer dan tien jaar werk ik voor gemeenten als communicatieprofessional gespecialiseerd in milieu. In 2007 ben ik begonnen bij een Milieudienst die later opging in een Omgevingsdienst. Maar omdat milieucommunicatie geen basistaak was voor deze dienst kwam mijn functie te vervallen. Dat vond ik zo zonde! Duurzaamheid is namelijk een thema dat in de loop der jaren alleen maar noodzakelijker en belangrijker wordt. Veel gemeenten worstelen met de vraag hoe zij verschillende doelgroepen kunnen betrekken bij duurzaamheidsvraagstukken. Als communicatieprofessional vind ik dat het veel duurzamer kan. Duurzamer moét! Daarom ben ik twee jaar geleden gestart met Code C, mijn eigen communicatiebureau met als missie om duurzaamheid meer onder de aandacht brengen.

Duurzaamheid is niet alleen belangrijk, maar vooral ook heel leuk en aanstekelijk.

Code C wil zoveel mogelijk gemeenten, bedrijven en consumenten in het duurzame gedachtegoed meenemen. En dat lukt! Met vele mooie opdrachten en campagnes geniet Code C inmiddels ruime bekendheid als aanjager van duurzaamheid. De groeiende vraag naar duurzaamheidsoplossingen stelde mij voor de keus: doorgaan als zelfstandig adviseur of mijn bedrijf laten groeien om zo nog meer te kunnen betekenen? Die keus was, mede dankzij de inspirerende omgeving van de Groeichallenge Breda, snel gemaakt: we werken inmiddels al met z’n vieren bij Code C en hebben net een nieuwe merkstrategie en website gelanceerd!

Het is leuk om te zien dat mijn collega’s zich ook steeds bewuster worden van het feit dat ook zij het verschil kunnen maken. Door wat vaker de bus te nemen. Door onze nieuwe visitekaartjes niet ‘gewoon’ te drukken op milieuvriendelijk papier, maar op gerecyclede T-shirts. Het sterkt mij allemaal in mijn visie: duurzaamheid is niet alleen belangrijk, maar vooral ook heel leuk en aanstekelijk. Door er samen bewust mee bezig te zijn bereik je meer. Ga je steeds een stapje verder, ontstaan duurzame samenwerkingen en zelfs vriendschappen.

Code C denkt niet alleen mee als communicatieprofessional, maar doet vooral ook mee

Dat dit in de praktijk ook echt zo werkt zie ik niet alleen binnen mijn eigen bedrijf. Onze klanten raken ook geïnspireerd om werk te maken van duurzaamheid. Dat komt omdat wij bij Code C niet alleen meedenken, maar ook meedoén. We geven advies én voeren dat uit, omdat wij het heel stom vinden om dure rapporten in een la te zien verdwijnen. Onze aanpak werkt. Wij gaan er daarom op volle kracht mee door. Met een gemotiveerd team en voor een nog altijd groeiend klantenbestand. Zo verovert het duurzame gedachtegoed de wereld en maken we samen van duurzaamheid de norm.


Ben jij duurzaamheidsmanager, beleidsvoerder bij de overheid of heb je gewoon een mooi duurzaam initiatief? Wij juichen je plannen graag toe. Tijdens een Energie Boost bieden we je communicatieadvies, do’s en dont’s en een simpele strategie om je doelgroep te bereiken.


Claire Dekkers

Share
Published by
Claire Dekkers