Het is nog niet zolang geleden dat onze blog over de Regeling Reductie Energieverbruik (RRE) verscheen. Nu krijgt deze regeling vervolg met de RREW, de Regeling Reductie Energiegebruik Woningen. Een goed initiatief om naast woningeigenaren ook huurders te bereiken bij het verduurzamen van hun woning. Maar hoe communiceer je nu over duurzame maatregelen met bewoners, particulieren of huurders? Wij helpen je graag een pakkende communicatiecampagne neer te zetten.
Wat kunnen we doen om te ondersteunen bij de RREW?
De juiste communicatie zorgt voor bewustwording en activatie bij je doelgroep. Maar waar hebben je bewoners behoefte aan? Hoe zet je mensen aan tot het daadwerkelijk gebruiken van tochtstrips?
Het is niet voldoende om te laten weten dat deze duurzame opties er ‘gewoon’ zijn. Je wil je doelgroep bewust maken en aanzetten tot actie. Daarvoor zoek je de hulp van communicatieprofessionals.
Dit is onze aanpak om je te helpen bij communicatie
Bij Code C hebben we een methode die verder gaat dan alleen zenden. We helpen je om jouw doelgroep te bereiken met een heldere aanpak. Een samenwerking met ons begint met een gezamenlijke analyse. Wat is jouw ambitie? Wat wil je bereiken?
Vervolgens adviseren wij je over de juiste boodschap, tone-of voice, doelstellingen en mijlpalen. We werken altijd in etappes, met een duidelijke planning. Maar wel flexibel, zodat jij altijd aan de knoppen blijft draaien.
Misschien heb je voor de RREW subsidie behoefte aan procesbegeleiding bij de uitvoering of zet je Code C als communicatieadviseur in. Misschien wil je onze hulp bij het trainen van energiecoaches als het gaat om (online) communicatievaardigheden. Samen bekijken we waar wij jou kunnen ondersteunen en jij beslist wat je zelf wilt oppakken. Daarvoor is een strippenkaart vaak ideaal.
Hoe gaat je RREW campagne er daadwerkelijk uitzien?
Bij elke opdracht stellen we een Transitie Team samen met jouw interne (communicatie) collega’s, klanten of inwoners die samen de klus gaan klaren. Zo worden de juiste mensen en organisaties betrokken bij jouw communicatievraagstuk.
Misschien weet je al dat je bonnen of bespaarboxen wil gaan uitdelen aan bewoners. Maar weet je nog niet precies hoe de campagne er visueel uit gaat zien. We ondersteunen je graag bij een pakkende communicatiecampagne. Ook kunnen wij je helpen bij andere acties of middelen gericht op energiebesparende maatregelen.
Zo ontwikkelden we in opdracht van de Bredase Energie Coöperatie samen met Gemeente Breda en HOOM een nieuw platform. Op WoonWijs Breda kunnen inwoners van Breda alles lezen over het verduurzamen van hun huis. Inwoners krijgen van lokale energiecoaches tips over het energiezuinig maken van hun huis. Laagdrempelig en effectief.
Hoe ga jij zorgen dat bewoners straks jouw kortingsbonnen gaan gebruiken? We gaan graag met jou in gesprek over de nieuwe Regeling Reductie Energieverbruik Woningen (RREW).