H
oe en waar gaan we duurzame energie opwekken in de regio? Dat is de vraag die centraal staat bij het ontwikkelen van de RES.
In de Regionale Energiestrategie (RES) van West-Brabant beschrijft de energieregio zijn eigen keuzes. Iedere gemeente, provincie en ook waterschap schrijft binnen deze regio’s samen aan een Regionale Energiestrategie (RES). De keuzes die in de RES worden gemaakt, gaan iedereen aan.
Daarom is het belangrijk dat alle stakeholders betrokken worden. Regio West-Brabant schakelde Code C en communicatiepartner EMMA in om bewoners, ondernemers en overheden te enthousiasmeren en te betrekken. Maar hoe deel je toegankelijke informatie over zo’n complex onderwerp? Daarvoor ontwikkelden we het RES online magazine.
In het online magazine vind je een interview met een enthousiaste jongerenvertegenwoordiger, mooie voorbeelden van duurzame energieopwek in de omgeving en nog meer. Brabant geeft Energie sprak met Thomas Haitsma, één van de initiatiefnemers van dit online magazine. Thomas volgt het Nationaal Energietraineeship en is programmasecretaris van de RES West-Brabant. Zo licht hij de keuze toe:
“Uit een eerder bewonersonderzoek (internetconsultatie) bleek dat inwoners graag meer informatie ontvangen over de RES via een digitale nieuwsbrief. Dat hebben we vertaald naar een online magazine. Wij vervullen hiermee hun behoefte om meer betrokken te worden bij verschillende thema’s en de uitdagingen voor een gezonde, groene en betaalbare toekomst.”
Ben je benieuwd naar het magazine ‘Nieuwe energie voor de toekomst? Lees het magazine hier.
Ben jij duurzaamheidsmanager, beleidsvoerder bij de overheid of heb je gewoon een mooi duurzaam initiatief? Wij juichen je plannen graag toe. Tijdens een Energie Boost bieden we je communicatieadvies, do’s en dont’s en een simpele strategie om je doelgroep te bereiken.