Categories: Blog

Waar ik allergisch voor ben




Weet je waar ik enorm allergisch voor ben?

Zo’n dik pakket papier waarin je communicatiestrategie tot in detail staat beschreven.

Waarom?
⌚ Het kost enorm veel tijd om dit te ontwikkelen.
🗑️ Het belandt al vrij snel in het ‘grijze archief’ of onder een dikke laag stof.
📗 Mensen in je organisatie hebben geen tijd om het te lezen.
⌛ Het plan is vaak voor het eind van het jaar alweer verouderd.
🌱 En het is helemaal niet duurzaam….

Ik heb dus besloten het anders aan te pakken. Bij Code Groen hebben we in slechts 2 à 3 sessies helder wat er intern speelt in jouw organisatie. En wat nog niet helder is, daar begeleiden we je bij. Vervolgens werken we dit uit in een Strategisch Communicatieframe, van @Betteke van Ruler.

Dat vraagt om wat meer uitleg…

Een Strategisch Communicatieframe is een overzicht van jouw complete strategie, visueel gemaakt op slechts één A4-tje. Door deze met jou en je team in te vullen leren we je organisatie goed kennen en leggen we snel de juiste focus.

Bovendien kun je op deze manier voor iedereen inzichtelijk maken wat er op dat moment speelt. Verandert er iets? Dan is een wijziging zo gepiept.

Ons doel met het Strategisch Communicatieframe is dat de strategie en missie voor iedereen in je organisatie helder is en blijft, ook zodra wij de deur achter ons dichttrekken. Ook dát is duurzaamheid!

Wil je meer weten over onze aanpak en visie? Stuur me een berichtje op claire@codegroencommunicatie.nl

Claire Dekkers

Claire is communicatiespecialist op het gebied van duurzaamheid en milieu. In haar persoonlijke blog deelt ze haar kijk op de ontwikkelingen in dit werkveld. Met Claire in contact komen naar aanleiding van haar blog?

Neem gerust contact met haar op.
076 20 45 880
claire@codegroencommunicatie.nl


Ben jij duurzaamheidsmanager, beleidsvoerder bij de overheid of heb je gewoon een mooi duurzaam initiatief? Wij juichen je plannen graag toe. Tijdens een Energie Boost bieden we je communicatieadvies, do’s en dont’s en een simpele strategie om je doelgroep te bereiken.


Claire Dekkers

Share
Published by
Claire Dekkers