Van 15 t/m 19 januari is het weer de Week van de Circulaire Economie. In een circulaire economie worden alle materialen opnieuw ingezet op een hoogwaardige manier. Tijdens deze week openen koplopers die nu al slim circulair ondernemen hun deuren voor ondernemers die graag aan de slag willen met de circulaire economie. Door het hele land worden tal van bijeenkomsten en workshops georganiseerd waarbij dit centraal staat. Organiseer jij ook iets?
Een mooi voorbeeld is het Nieuwjaarsevenement van MVO Nederland. Hier wandel je als gast door de vier zones, waar het klimaat, de circulaire en inclusieve economie en internationaal maatschappelijk verantwoord ondernemen een podium krijgen. Met inspirerende sprekers en gasten uit het duurzame bedrijfsleven biedt dit evenement een kans om nieuwe samenwerkingen te vinden en kennis uit te wisselen.
Een ander goed initiatief tijdens de Week van de Circulaire Economie is het evenement van Rijkswaterstaat. Naast een groot programma met lezingen, workshops en netwerkborrels organiseren zij ook de Circular Experience. Dit evenement is een zoektocht naar innovatieve producten, circulaire materialen en slimme oplossingen die nieuwe perspectieven bieden voor het sluiten van kringlopen in de bouw- grond- weg- en waterbouw sector. Het biedt een podium voor iedereen die deze ideeën wil delen met andere koplopers in de Circulaire Economie.
Wij als Code C adviseren en ondersteunen duurzame initiatieven op het gebied van communicatie. Van het organiseren van een duurzame inspiratiedag tot het begeleiden van een regionale energiestrategie. Wij helpen om duurzame plannen te realiseren met communicatieadvies en uitvoering. Vandaar dat wij blij zijn met een initiatief zoals die van MVO Nederland, Rijkswaterstaat en alle andere goede initiatieven tijdens de Week van de Circulaire Economie!
Ben jij duurzaamheidsmanager, beleidsvoerder bij de overheid of heb je gewoon een mooi duurzaam initiatief? Wij juichen je plannen graag toe. Tijdens een Energie Boost bieden we je communicatieadvies, do’s en dont’s en een simpele strategie om je doelgroep te bereiken.