Duurzame campagnes




Onze bewustwordingscampagnes zijn gericht op duurzaamheid, betrokkenheid en actie. Inwoners energie laten besparen of beter afval laten scheiden? Breng je doelgroep in beweging met een heldere strategie en passende campagne. Naast een visuele stijl leveren we ook een passend koepelverhaal en boodschappen per doelgroep. Samen ontwikkelen we een effectieve campagne die voor langere tijd ingezet kan worden. Ook het op maat maken van bestaande landelijke campagnes is mogelijk, zoals ‘Zet de knop om’. Bij ons staat duurzaamheid voorop, dus wij werken niet met doorsnee (gerecycled) papier, maar gebruiken ‘papier’ van ecologisch beheerd bermgras. Wel zo duurzaam, en zo geef je als organisatie ook nog eens het goede voorbeeld!




Interactieve sessies

We starten met twee interactieve werksessies. We zoomen in op de doelgroepen, gaan aan de slag met het koepelverhaal en kernboodschappen en maken scherpe keuzes om de doelen ook echt te bereiken. We nemen jullie mee in de leefstijlen die er zijn in de gemeente en hoe je daar met je communicatie het beste op aan kunt sluiten. Concreet betekent dit dat we in een team (max. 6-8 personen) aan de slag gaan. Denk hierbij aan een beleidsadviseur en communicatieadviseur, maar bijvoorbeeld ook aan een energiecoach of welzijnsmedewerker.

Duurzame middelen

Wij houden ons graag bezig met duurzame vraagstukken, maar zijn ook duurzaam in ons handelen. We bepalen steeds samen wat de meeste toegevoegde waarde biedt. Zo kunnen we middelen ontwerpen die écht bij de doelgroep aansluiten en voorkomen we dat we draagvlak missen. We gebruiken wat er eerder vanuit de gemeente gemaakt is, maar ook middelen van rijkscampagnes en toolkits van andere organisaties die relevant zijn. De middelen leveren we ook aan in bewerkbare bestanden, zodat de campagne ook later nog aangepast en ingezet kan worden.

Visuele uitwerking

Vervolgens gaan we aan de slag met de visuele uitwerking. We doorlopen drie fases. In de Schetsfase analyseren we de huidige situatie, doelgroepen en huisstijl, kaderen de ontwerpvraag en bepalen de merkwaarden. Hieruit volgt een creatief concept; een overkoepelend idee voor de campagne die we gaan maken. Deze fase vindt plaats in de werksessies. In de Uitwerkfase werken we het gekozen concept uit tot het ontwerp van het campagnebeeld. We laten zien hoe het geheel aan campagnemiddelen samenkomt door middel van een schets. Deze fase vindt deels plaats in de werksessies en daarna. In de Nuanceringsfase zetten we de punten op de ‘i’ gezet.



Door te werken met een team krijg je brede input en meer draagvlak. Dat zorgt voor een beter resultaat.


Door gebruik te maken van wat er al is en ook 100% duurzame middelen te ontwikkelen laat je zelf het goede voorbeeld zien.


Je ontvangt alle bewerkbare bestanden, zodat je hem altijd kunt aanpassen en later hergebruiken.



Een vaste prijs zonder verrassingen

Je hebt al een duurzame campagne op maat voor 11.500 euro




Vul het formulier hieronder in, of bel ons op 076 – 20 45 880