We starten met twee interactieve werksessies. We zoomen in op de doelgroepen, gaan aan de slag met het koepelverhaal en kernboodschappen en maken scherpe keuzes om de doelen ook echt te bereiken. We nemen jullie mee in de leefstijlen die er zijn in de gemeente en hoe je daar met je communicatie het beste op aan kunt sluiten. Concreet betekent dit dat we in een team (max. 6-8 personen) aan de slag gaan. Denk hierbij aan een beleidsadviseur en communicatieadviseur, maar bijvoorbeeld ook aan een energiecoach of welzijnsmedewerker.
Wij houden ons graag bezig met duurzame vraagstukken, maar zijn ook duurzaam in ons handelen. We bepalen steeds samen wat de meeste toegevoegde waarde biedt. Zo kunnen we middelen ontwerpen die écht bij de doelgroep aansluiten en voorkomen we dat we draagvlak missen. We gebruiken wat er eerder vanuit de gemeente gemaakt is, maar ook middelen van rijkscampagnes en toolkits van andere organisaties die relevant zijn. De middelen leveren we ook aan in bewerkbare bestanden, zodat de campagne ook later nog aangepast en ingezet kan worden.
Vervolgens gaan we aan de slag met de visuele uitwerking. We doorlopen drie fases. In de Schetsfase analyseren we de huidige situatie, doelgroepen en huisstijl, kaderen de ontwerpvraag en bepalen de merkwaarden. Hieruit volgt een creatief concept; een overkoepelend idee voor de campagne die we gaan maken. Deze fase vindt plaats in de werksessies. In de Uitwerkfase werken we het gekozen concept uit tot het ontwerp van het campagnebeeld. We laten zien hoe het geheel aan campagnemiddelen samenkomt door middel van een schets. Deze fase vindt deels plaats in de werksessies en daarna. In de Nuanceringsfase zetten we de punten op de ‘i’ gezet.
Door te werken met een team krijg je brede input en meer draagvlak. Dat zorgt voor een beter resultaat.
Door gebruik te maken van wat er al is en ook 100% duurzame middelen te ontwikkelen laat je zelf het goede voorbeeld zien.
Je ontvangt alle bewerkbare bestanden, zodat je hem altijd kunt aanpassen en later hergebruiken.
Je hebt al een duurzame campagne op maat voor 11.500 euro
Vul het formulier hieronder in, of bel ons op 076 – 20 45 880